SI KACAK & SI CANTIK

April 01, 2011

OFF TO MELAKA..

Besok seawal jam 7pagi aku nak gerak ke Melaka. Holiday with pakwe and friends. Also jumpa mak angkat tersayang yang dah lama ditinggalkan. Derhaka sungguh aku kan. Entah mak ingat alia (mak angkat aku panggil aku alia, comel kan) lagi entah tak. T___T



Mesti korang tanya kenapa awal sangat kan. Saja nak buang masa. Haha. Taklah, kitorang nak gunakan masa nie dengan sebaiknya. Nak imbas kembali semua tempat yang kitorang pernah pergi. Nak rasa naik bas TUAH pegi Mahkota Parade, Dataran Pahlawan. Kelilingi Melaka naik bus 2 tingkat & Panorama. Ambil gambar macam orang batak tak pernah pergi Melaka padahal dah duduk sama 3 tahun pun tak reti nak hargai keindahan Melaka. Baru sekarang kau terhegeh-hegeh nak datang sana balik kan. Biase la aku... Okay sambung balik. Malam pulak akan ikan bakar kat Umbai, naik bot dekat River Cruise ala-ala romantik, rendam kaki kat Air Panas Gadek...Aduh...Sangat heaven... Sebelum balik mandi dekat Melaka Wonderland Theme Park ala-ala cerita Jutawan Fakir, buat rombongan sekolah rendah ke Zoo Melaka, beli key chain kasi kat kawan-kawan.. So sweetttt....Eh, Menara Taming Sari tak naik lagi. Banyak lagi nak buat nie.


Tapi kenapa pergi rumah mak angkat tak masuk senarai???? Sah anak derhaka. Okay, sebelum balik jumpa mak. Mintak restu nak kawen. Boleh tak? Mesti boleh punya. Mak angkat baik. FH, pasni boleh terus kawen. tapi sebelum balik makan dulu. Jap, agak2 dia masak tak? okay takpe, aku beli kan makanan. Tebus kesalahan konon. Dah peluh cium segala baik bole balik..tata mak angkat..hai mak kandung...

Sampai rumah bagi mak kandung baju kotor untuk di cuci. Dan aku bersenang lenang depan tv tengok Anugerah Bintang Popular...abg jijan...i lap u...... Tiba-tiba..panggggggggg....anak dara pemalas, basuh baju sendiri. Okay, mak dah marah. Basuh baju dulu. Tinggal ye abg jijan. Miss u...


Sekian.



note : semua hanya ilusi akibat terlalu taksub dengan HOLIDAY. selamat membaca semua.

No comments: