SI KACAK & SI CANTIK

March 29, 2011

MAJLIS BELAH LELAKI DI RAUB.

ASSALAMUALAIKUM & HAI SEMUA.


Last saturday aku pergi ke Raub, Pahang untuk majlis perkahwinan belah lelaki pulak. Not sure berapa kereta pergi tapi if tak silap dalam 10biji. Semua berkumpul di Tol Gombak. After semua family sampai kami sarapan sebelum gerak ke Raub. Macam-macam ada. Nasi lemak, mee hon, nasi goreng + my mom bawak nasi impit. Lepas selesai, kitorang pon gerak ke Raub. Alhamdulillah semua lancar. Takda stop kat mana-mana.

ala-ala...sweet nyer kami makan bawah pokok..
 Kitorang sampai awal jugak. Then terus lepak dekat Balai raya yg memang di khas untuk kitorang. Tuan rumah sediakan kuih muih. See... makan lagi. Baru berapa jam lepas makan nie dah makan lagi. Majlis nanti makan lagi. Rosak diet i tau. So sementara nak tunggu pengantin datang, apa lagi. Posing time. haha.. Family kitorang memang..:p



sesi eratkan silaturahim...

sebelum gerak ke dewan.
 Now, tiba masa nak ke dewan. Dengan iringan kompang kami pon gerak. Yang kelakar, jauh juga tau dari balai raya nak ke dewan. Ambek kau pengantin. Jalan la ye..haha..


sampai berpeluh pengantin.
akhirnya sampai jugak dewan.

Time nie aku pulak yg segan. Ramai kot tetamu.


Ada jugak persembahan dr kanak-kanak sekolah ....(maaf tak ingat tapi anak murid bapa pengantin lelaki). Tarian zapin (kot) dan lain-lain. Ada dua group. Lelaki & perempuan. Comel sangat. Persembahan dorang pun best. Terus terfikir nak buat jugak untuk majlis sendiri nanti. LOL...

Habis jer persembahan mak (ke pak) andam tanya for next sesi. Sama ada nak tepung tawar @ makan. So aku buat keputusan makan. Erk? aku?? Haha...ye..aku.. Sebab that time family belah perempuan tengah makan. So baik makan dulu kan. Pandai-pandai jer aku kan. haha.. Nasiblah, dah lepas pun.

makan beradap. Tangan nak cover mulut yang penuh nasi.
Tak senonoh tau dorang. Tak sedia lagi nie.
riang ria with pengantin..

pengantin taknak potong kek so biar kitorang yang potong.

sebelum balik. sesi bergambar.



okay nak balik dah. Tata Raub. After melantak banyak sangat dekat dewan, balik kena senam. Tengok, terus kurus.. Jalan kaki ye. Dari kiri, kanan, depan belakang..cepat jalan.



Sebelum tu singgah dulu ke gerai durian. Borong banyak giler. haha.. Family arwah Kasim memang hantu durian. Kah2.. Tapi sebelum beli kita taste dulu. Serius memang puas hati. Semua elok takda yang rosak. Sedap sangat. Serius terliur time taip nie. grrr....



Time nie makcik aku, mak kepada Dira (baju hitam) & Fareed (baju putih) tengah borong buah manggis. So aku turun kereta suruh adik aku SYIROS ambil gambar aku. (ke dia yang nak ambil gambar aku yerk?) Tapi yang mereka bertiga nie sempat lagi lari ke arah aku nak join to the club. Hisy..kacau daun tau korang nie. haha...:p



Sebagai melengkapkan kedatangan kami ke Pahang, sempat jugak singgah ke Hutan Lipur Lentang. Tapi serius tak best. Sebab tak dapat mandi manda. Uwaa...benci oo.. Cuba tengok muka bosan kami tengok Dinie (the only budak kecik) mandi. Amal (baju purple) siap sanggup jalan jauh nak cari kedai jual baju. Tapi hampa. Haha.. Siap ada bagi cadangan suruh tunggu dalam toilet. Agak-agak ada orang nak tukar baju boleh la ambil time dia sangkut kt pintu. Haha... Macam-macam. Oh, ya. Ada jugak orang camping time tue. Amal siap usha baju dorang. Haha..pape ntah..:p

So, dah lewat petang kitorang pun gerak balik. Sebelum tue macam biasalah kan. Sesi ambil gambar. Yang lelaki sibuk nak ambil pic melompat bagai. Suka hati korang la. Jangan sampai jatuh ke dalam air dh. Jenuh pulak nanti nak cari baju. On the way balik adik aku, Adam dah rupa macam pemandu pelancong. Siap tunjuk jalan kat aku nak gie Genting, Fraser Hill, Janda Baik & yang sewaktu dengannya. Aku pun layan jela. Sampailah dekat area Jalan Duta boleh pulak aku tertidur. Tapi tak lama kejap jerk. Gara-gara adik aku pasang radio kuat sangat. Agaknya nak hilangkan ngantuk kot.


Best jugak sekali sekala berjalan. This week aku nak pergi Melaka pulak. Tunggu entry untuk Melaka pula ye..daa...



TERIMA KASIH.



No comments: