SI KACAK & SI CANTIK

January 29, 2011

Bila Bos Start Puji...

Turun jer dr office big bos senyum tak x boleh nk cover. Lebar semacam jer. Peduli ape foreign workers pandang semacam. Yang penting aku dlm mood hepi yg melampau. hehe.. Firstly, sebab big bos puji prestasi kerja aku. Second, sebab big bos kasi ang pow. (padahal dh tau coz tiap thn dpt. Ok tipu, baru thn lps aku start keje). Third, gaji naik. Alhamdulillah.

Mau tak kembang hidung aku yg dh sedia kembang nie bila dia ckp aku bgs buat keje. Jrg mengeluh. Keje susah pun buat2 senang. Dah 2 klu tak tau buat bukan nyer reti nk tanye (yg nie perli ke ape bos?). Bukan xnk tanya tp aku lebih suka usaha dulu. Klu betol2 tak boleh buat baru la tnya. Klu tak cuba kite tak tau kn sejauh mana keupayaan kite. Lagi pun ini lah masa nak uji tahap kebolehan aku dlm bidang akaun. Anyway thankz bos puji i..malu i..hehe... And, aku rasa bos sure perasan senyuman gedik aku bila tau naik gaji...hahaha...nasib kau la bos dpt pekerja mcm aku.

Psl ang pow 2 last year aku tak dpt sbb aku masuk. Klu x silap baru 2,3 bulan la. Tp still dpt dr pekerja lain. Ader la RM50 aku dpt. Ok la kn. But dis year alhamdulillah. Agak byk. Thankz again bos. Gaji pun sama. Byk jgk kenaikan aku dpt. Sbnr nyer aku lebih suka kerja dgn org cina. Rasa sgt dihargai. Bila kerja kita bgs mereka tak agk2 nk bg ganjaran. Even kita start dgn gaji yg sikit. Mcm aku, aku start dgn gaji yg sgt rendah RM700. Korg byg kn. Lepasan diploma mcm aku dpt gaji mcm 2. Klu korg sure tolak. Tp aku tak kesa. Dr aku tanam anggur baik aku keje. Gaji sikit takpe.



Tp aku syukur sgt. Skrg gaji dh RM1000++. Dlm masa 1 thn byk kenaikan gaji yg aku dpt. Tp mcm aku ckp td la. Klu kite bgs dorg tak teragak2 nk naik kan gaji kiter. Bukan nk riak ye tp juz nk share ngan uols. Takpe kiter start keje dgn gaji kecik. Gaji byk mane pon tak pernah cukup kalau ikot nafsu manusia nie. Juz kite kena pandai la kn mcm mne nk gunakan duit 2. Ok lah, aku kena turun bwh dh nie. Ader jamuan makan sempena CNY. See, best tak best keje sini. Siap ader mkn2 lg..haha...ok dh2...have a nice weekend ya...





note : sory ye tiap kali baca entry aku misti owez lari topik. Harus baiki tahap penulisan nie..hehe... Cikgu Hamidah...plz help me...wink2...^_^






pic:kredit to google.com

No comments: