SI KACAK & SI CANTIK

January 27, 2011

Bicara Tanpa Tajuk Utama.

Aku buat entry nie sambil ditemani lagu Best In Me oleh kumpulan Blue. Ini adalah salah satu lagu kegemaran aku selain drpd lagu Taylor Swift_You’re Not Sorry. Sbnr nya byk lg lagu yg aku suka, tp entah kenapa since first time aku dgr lagu nie (Best In Me) aku terus jatuh cinta. Antara bait2 yg aku suka dgr ialah “coz you bring out the best in me, like no one else can do, that’s why i am by your side, that’s why i love you.” Nice kan.



Aku suka dgr lagu2 yg buat aku rasa sgt dihargai. Dan yg terbaru aku suka dgr lagu dr Bruno Mars_Just The Way You Are. Someone yg bg aku lagu nie. First time dgr lagu nie aku dh tersenyum lebar. Tapi bila kenangkan org yg beri lagu nie, senyuman aku terhenti. Bukan benci tp terus terang aku kata kan aku mmg tidak mempunyai perasaan pd nya selain dr kwn.


Tidak pernah aku jangka usikan dr kwn rupanya memberi impak yg besar pd dia. Layanan baik yg aku beri juga disalah anggap. Berulangkali penafian yg aku buat tentang perasaan aku tanpa sedar hanya dianggap gurauan oleh dia. Cara bagaimana lg perlu aku jelaskan pd nya tentang perasaan ini.



Aku bukan seorang yg pandai berkata2 mahupun meluahkan perasaan. Tak semua faham diri aku yg sebenar. Hanya aku seorang yg sgt jelas tentang diri ini. Biar pun kwn baik aku sendiri. Andai aku berdiam diri bukan bermakna aku benci. Tapi aku perlukan ruang untuk diri aku sendiri. Aku akui kadangkala aku boleh jd seorang yg pendiam secara tiba2. Sedang semua bergurau senda, berbual mesra aku boleh mempamerkan reaksi yg menjengkelkan. Maaf. Aku juga manusia biasa. Kadang kala tersentuh dan terluka.


Ya, mmg aku sgt mudah mengalirkan air mata. Dengan tiba2 aku boleh menangis. Tapi aku jarang menangis dpn org, sebab tiada siapa dpt memahami aku. Tiada siapa. Aku lebih suka bersendiri andai aku bersedih, kerana tiada siapa dpt menenangkan aku saat aku bersedih. Tiada siapa. Kadang kala aku rasakan dunia aku hanya ada aku. Hanya aku. Kerana hanya aku yg memahami dan menghargai diri aku. Maaf aku pohon andai entry nie tidak senang di mata dan hati kalian.



Note : entry ini agak sgt bercelaru. Begitu juga dgn fikiran dan hati aku saat ini. Maaf.

No comments: